CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Mula Dengan Nama Allah...

SALAM....

JOM SANTAI....TENANGKAN MINDA..

JOM SANTAI....TENANGKAN MINDA..

SPA MINDA

Dengan rasa syukur dan sesuai dengan nama yang indah dan menenangkan datang ilham untuk menubuhkan 'Spa Minda' blog sebagai tempat santai minda bagi pembaca dan sahabat handai diluar sana boleh bertukar tukar pendapat dan buah fikiran yang boleh dimanafaatkan bersama. Semestinya Allah suka kepada keindahan dan kedamaian. Marilah kita mengindahkan 'Spa Minda' ini dengan tajuk tajuk seperti dibawah. Bak kata pepatah irama dan lagu tidak boleh dipisahkan, samalah juga keindahan dan kedamaian.

1. Ayat ayat indah dari Al Quraan dan Hadis dan kata nasihat sebagai santapan rohani.

2. Warna indah alam semulajadi, aroma dan irama alam yang boleh menenangkan jiwa dan perasaan.

3. Indah nya warna permata pada tubuh melambangkan kesihatan dan keceriaan.

4. Keunikan alat solek untuk mengindahkan wajah.

5. Corak yang menawan memukau pandangan untuk pakaian dan fesyen.

6. Indahnya bahasa ibunda dan bahasa puitis, pantun, seloka,sajak dan nyayian (tidak berunsurkan seksual).

7. Aroma aroma yang menyelerakan didapur bonda, respi orang lama dan baru.

8. Membentuk tubuh yang menawan dan minda yang cerdas dengan senaman dan bersukan.

Dengan terilhamnya tajuk tajuk diatas saya mengalu-ngalukan bakat yang terpendam yang selama ini hanya berlegar di minda sahaja.

Jadikan Blog 'Spa minda' sebagai jambatan ilmu yang boleh kita manafaatkan bersama sampai bila-bila. InsyaAllah ........Sekian, salam perkenalan dan bersantai minda.......

Wednesday, September 16, 2009

RONA MAKMUR


Bulan puasa sudah hampir kepenghujungnya... kawan-kawan ku mula rancak mengagih-agihkan kueh raya yang telah di tempah pada awal puasa lagi.. Begitu juga Rona Makmur tahun ini bagai goreng pisang panas... Syukur aku kepada Allah SWT dengan rezki yang di lempahkan di bulan yang barakah ini. Tempahan kueh Rona Makmur sekali ganda lebih banyak dari tahun-tahun lepas...mungkin kerana apa yang aku kerjakan bukan hanya ingin mendapatkan keuntungan tetapi ingin mendapat keredaanNya sekali gus kepuasan pelanggan.


Terima kasih pada yang menjadi pengedar-pengedar semusim ku.. dan terima kasih juga kepada pembantu ku yang bersungguh-sungguh membantu menyediakannya. Kita harus jangan terlalu berkira, lagi kita banyak kita memberi lagi banyak Allah akan limpahkan rezkinya. Biasanya Rona Makmur sehingga akhir cuti nak balik beraya orang masih membelinya.Hide all

Yang membuatkan aku lagi teruja.. pada satu hari aku dan kawan-kawan koperasi tempat kerja aku mengadakan majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim di Ani Sup Utara Koperasi di. Ampang Water Front disamping anak-anak yatim pihak Ani Sup Utara menjemput juga kawan niaganya yang berjiran di primisnya. Dengan tidak secara langsung saya berkenalan dengan usahawan yang mengedarkan produk dingin beku dan kueh-kueh tradisional melayu.. kebetulan aku membawa dua bekas Rona Makmur ku... dan aku memberi dia mencubanya... dia amat berpuas hati.

Usahawan ini bukan hanya memperkenalkan produk-produknya dalam negara sahaja.. malah dia sudah menjelajah ke 18 buah negara memperkenalkan makanan tradisonal Melaysia ini.

Dia juga membantu usahawan-usahawan kecil luar bandar yang pandai buat produk..tapi tak pandai memasarkan lebih jauh produk-produk mereka, malah ada yang sudah menjadi jutawan atas bimbingan dan nasihat dari nya walaupun pada mulanya pembuatan hanya di belakang rumah sahaja.

Dia berhasrat ingin membawa Rona Makmur ini ke Jepun pada bulan Oktober nanti. Dia menasihatkan aku menukar cara pembukusan... maklum perjalanan agak jauh. Semangat aku dah mula berkobar...kenapa masih menunggu... kalau "sampan sudah di air, pendayung sudah di tangan" di samping itu saya akan cuba luaskan lagi perniagaan ini..

Nanti aku sambung cerita lagi...mengenai Rona Tart Nenas pula...tungguuuu....

0 comments: